Založ si blog

Prírastok do rodiny.

 

Mame v rodine prírastok.  Neočakávaný.

A to je možné? Áno – zvierací.

Sadám ráno do auta ktoré parkuje na pozemku a pred autom vrana. Jedno krídlo má natiahnuté, takže mi bolo jasné že niečo s ním má. Možno zlomené. To by bola ako človek bez nohy. Vlastne nie- ako bez dopravného prostriedku. Vrana skákať a behať môže.

Neskôr som zistil,že krídlo asi zlomené nemá. Vie ním hýbať, vie ho zložiť na chrbát, vie ho rozprestirieť-aj vzlietnúť. Ale neudrží sa vo vzduchu..Takže možno natiahnutý sval.

Vranu som zahnal za auto, aby sa nedostala pod kolesá a nevybehla na cestu, kde chodia autá- to by pre ňu bolo osudné.

Povinnosť volá, tak som odišiel do práce a tým, že nechám všetkému voľný priebeh.

Poobede som sa vrátil a vrana si veselo hopkala po pozemku. Tak som do jej blízkosti dal vodu a nejaké jedlo. Vrana je všežrút, tak s tým problém nebude.

Druhý deň som vranu šiel skontrolovať, nenašiel som ju. Ani tretí. Začal som sa o ňu báť.

Poobede som prešiel celý pozemok, pozrel pod každý strom. Vrany nikde.

Vzadu mám gril a za ním prístrešok na drevo. A tam niečo zašuchotalo.

Ahaho, tu si! Odľahlo mi. Sedela pod strieškou na brvne. Dobré miesto si si vybrala, pomyslel som si Vidieť ťa nie je a si krytá proti počasiu.

Pozrela na mňa s obavami a odhopkala do bezpečnej vzdialenosti.

Odvtedy viem že je tam, nosím je jedlo a vodu. Niekedy odhopká, niekedy s obavami na mňa pozerá. Akonáhle odídem,  priblíži sa  k miske a vyprázdni ju.

Občas ju z bezpečnej vzdialenosti skontrolujem- často sedí na streche prístrešku a obzerá sa .

Už som sa postaral o niekoľko ježkov, ktorých som zazimoval, zachránil som aj motýľa (babočku admirál), ktorého som našiel vonku na zemi v novembrové mrazivé ráno a nechal dožiť v interiéri skoro plnohodnotný život.  Kŕmil som ho jablkovou šťavou, tak starostlivosť o vranu zvládnem bez problémov. Čo s ňou bude, nechám na prírodu. Ak u nás mala ostať do smrti, ostane. Lietať zatiaľ nemôže  ale možno bude. A možno odletí. A občas nás navštívi. Príroda ukáže.

Vakcína je sloboda alebo prečo nebyť laboratórnou opicou.

18.03.2021

Niekedy sa zamýšľam nad zmýšľaním niektorých ľudí , ktorí zo strachu pred silnejšou chrípkou, ktorú premenovali na kovid (mimochodom na Slovensku za sezónu , 2016/17 , teda za cca 4 mesiace zomrelo 3703 ľudí a nikde neboli žiadne opatrenia. A chrípke česť jen pamiatke- tá v r. 2020 umrela na kovid…) , urobia čokoľvek pre falošný pocit bezpečia pred kovidom [...]

Podnikatelsky raj. ..

17.08.2019

Kde bolo, tam bolo, bol raz jeden sprosty bananovy pseudostat, ktory vraj riadili mafiani so zakonmi prisposobenymi pre seba a tak potom cela aj vyzerala, vratane podnikania… Apropo podnikanie: skuste uspesne podnikat , ak sa pri kazdej fakture musite obavat, ci vam ju vas partner preplati. Nuz bezne sa stava, ze nezaplati vobec, alebo zaplati o niekolko mesiacov alebo rokov. A malu firmu [...]

Ako sociálna poisťovňa okráda svojich občanov II.

10.05.2018

Ako sociálna poisťovňa okráda svojich občanov II. V predošlom dieli (http://cocker.blog.pravda.sk/2013/09/25/3/) som rozoberal prípad občana, ktorého okradla sociálna poisťovňa. Ten príbeh však má pokračovanie. Občan sa proti rozhodnutiu Okresného súdu odvolal. V r. 2017 mu prišlo uznesenie z Najvyššieho súdu a neskôr aj z Krajského súdu, že sociálna [...]

Annalena Baerbocková

Baerbocková vyzýva na rozšírenie EÚ o krajiny západného Balkánu. Ide o šedú zónu využívanú Ruskom, tvrdí

29.04.2024 08:45

Medzi krajiny západného Balkánu sa radí Čierna Hora, Bosna a Hercegovina, Albánsko, Srbsko, Severné Macedónsko a Kosovo.

Kolumbíjska univerzita

Biely dom vyzval na pokojné protesty na amerických univerzitách

29.04.2024 08:25

Vlna demonštrácií sa začala na Kolumbijskej univerzite v New Yorku, rýchlo sa však rozšírila po celej krajine.

stíhačka F-16

ONLINE: Bývalí piloti: Ukrajina bude pre lietadlá F-16 najnebezpečnejším bojiskom

29.04.2024 06:25

Obloha nad Ukrajinou bude najnebezpečnejším miestom, kde lietadlá F-16 vo svojej histórii operovali, uviedli bývalí americkí piloti pre Business Insider.

rafah, stanový tábor, pásmo gazy

Palestínčania hlásia mŕtvych po izraelských úderoch v Rafahu a na severe Gazy

29.04.2024 06:11, aktualizované: 06:50

Izraelské útoky na domy v Rafahu a v Pásme Gazy zabili viacerých Palestínčanov a mnohých zranili, uvádzajú miestne zdroje.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 9
Celková čítanosť: 26650x
Priemerná čítanosť článkov: 2961x

Autor blogu

Kategórie